Instagram Pinterest Youtube LinkedIn

Najčastejšie otázky

SPRCHOVANIE

Kde sa pri montáži sprchovacieho kúta aplikuje silikónový tmel?
Pri sprchovacom kúte alebo zástene sa tmel aplikuje vždy z vonkajšej strany výrobku podľa montážneho návodu tak, aby voda mohla voľne odtekať z profilov kúta späť do vaničky.

Ako spoznám, na ktorej strane skla je ochranná vrstva RAVAK AntiCalc®?
Na skle urobte fixou cca 2 cm krátku čiaru. Sklo bez úpravy povrchu RAVAK AntiCalc® zanechá čiaru ohraničenú. Sklo ošetrené technológiou RAVAK AntiCalc® túto čiaru rozloží na drobné bodky.

Môžem sprchový kút nainštalovať bez vaničky?
Všetky sprchové kúty RAVAK môžete montovať bez sprchovej vaničky, priamo na dlažbu s využitím odtokového žľabu, alebo podlahovej vpuste.

Hľadám odolný sprchový kút do rodinného penziónu. Odporučíte mi nejaký?
Jednoznačne sprchový kút z radu Supernova, napríklad inovovaný model Supernova SKCP4. Vyznačuje sa absolútnou spoľahlivosťou. Rámová konštrukcia je odolná voči zlému zaobchádzaniu, je vhodná do domácností, aj do vysoko namáhaných verejných priestorov. Mechanizmus AntiBlock bráni zadrhávaniu a kríženiu posuvných dielov. Na základe otestovania minimálnej životnosti 1 000 000 otvorení poskytujeme na technické riešenie AntiBlock 10 rokov záruku.

Aká je nosnosť sedátok Ovo?
Nebojte sa, sedátka Ovo vyhovujú zaťaženiu do 150 kg, montáž sedátka je ale nutné prispôsobiť materiálu múru, na ktorú sa sedátko montuje. Napríklad sadrokartónovú priečku je potrebné vopred vystužiť na nosnosť 150 kg, do penosilikátovej priečky je potrebné dať napríklad chemické kotvy, alebo preskrutkovať priečku cez steny. Múr z plných tehál nevyžaduje úpravy.

Aké lepidlo je odporúčané pre lepenie vaničiek?
Všetky naše samonosné vaničky vrátane vaničiek GalaxyPro odporúčame lepiť na hotové obklady a dlažbu silikónovým tmelom RAVAK Professional, ktorý je tiež súčasťou univerzálnej montážnej sady.

Je možné opraviť poškodený akrylát na vani alebo vaničke?
Ak je poškodenie plytké, cca do 0,5 mm, možno ho opraviť prebrúsením a vyleštením jemným brúsnym papierom a leštiacou pastou. Ak je závažnejšieho charakteru, oprava akrylátového povrchu je veľmi zložitá a nezriedka je poškodenie neopraviteľné.

Na čo slúžia a ako sa používajú krycie lišty?
Krycie lišty slúžia na utesnenie špáry medzi stenou a vaňou, či vaničkou. Podľa veľkosti medzery volíme kryciu lištu 6, 10 alebo 11, ktorú pripevníme sanitárnym silikónom RAVAK. Použitím krycích líšt esteticky zakončíte spoj a predídete tvorbe plesní.

Existuje nejaké špeciálne mazivo na premazanie pojazdov pri sprchovom kúte?
Pojazdy alebo pánty sprchovacích kútov možno namazať špeciálnym teflónovým sanitárnymi mazivom vyvinutým firmou RAVAK. Je nerozpustné vo vode, priesvitné a na svetle nežltne.

Ako mám správne nainštalovať vaničku vystuženú sklolaminátom (LA)?
Vaničku vystuženú sklolaminátom môžete nainštalovať niekoľkými spôsobmi. Záleží len na Vás, či ju chcete zapustiť do podlahy, alebo podmurovať a obložiť. Najjednoduchšie je inštalovať vaničku na nožičky a použiť čelný panel.

KÚPANIE

Akým čistiacim prostriedkom môžem ošetriť vaňu, keď nesmiem použiť tekuté pieskové čističe?
Na čistenie akrylátových vaní sú vhodné čistiace prostriedky RAVAK, ktoré boli vyvinuté špeciálne pre moderné materiály ako je akrylát. Bežný tekutý piesok obsahuje abrazíva a spôsobuje poškriabaniu akrylátového povrchu vane, iné čističe obsahujú chlór a ďalšie látky, ktoré môžu materiál poškodiť. Čistiace prostriedky RAVAK rozpúšťajú usadené nečistoty a neznehodnotia lesklý povrch vane. Na vane je určený tekutý čistič RAVAK Cleaner s rozprašovačom.

Ako má byť správne inštalovaná akrylátová vaňa?
Vaňu môžete inštalovať len do kúpeľne s úplne hotovými obkladmi stien a položenou dlažbou. Vaňa musí byť uložená podľa montážneho návodu. Mala by byť nainštalovaná na originálnu podporu (na nožičky) z produkcie RAVAK. Na takto inštalovanú vaňu poskytujeme 10 rokov záruku.

Je možné na vaňu Avocado objednať zástenu?
Na vaňu Avocado neexistuje sprchová zástena. Vaňa bola vyvinutá pre zákazníkov, ktorí majú malú kúpeľňu, ale napriek tomu sa chcú pohodlne kúpať. Ak sa chcete kúpať a zároveň aj sprchovať, zvoľte radšej priestorovo úsporný koncept BeHappy II s vaňou, umývadlom a zástenou, alebo vaňu Rosa 95 o veľkosti 150 x 95 so zástenou. Umožňuje pohodlné kúpanie i praktické sprchovanie. Vaňu Rosa 95 je navyše možné doplniť aj niektorým z umývadiel Rosa a vodovodnými batériami Rosa, a vytvoriť si tak dizajnovo zladenú kúpeľňu.

Plní zástena na vani Rosa správne svoju funkciu, hoci sa po sprchovaní za ňou na vani objaví voda?
Áno, plní. Zástenu sme vytvorili len preto, aby zabránila priamemu rozstreku vody. Zástena je opatrená tesnením, ale nie je konštruovaná úplne vodotesne z toho dôvodu, aby ste ju mohli zložiť k stene. Preto sa Vám za ňou môže po sprchovaní objaviť voda, ktorá sa tam dostane medzerou medzi vaňou a zástenou.

Môžem si držadlo k vani prikúpiť a namontovať dodatočne?
Aj na to sme mysleli. Odporúčame Vám univerzálne nerezové madlo, ktoré možno namontovať na vaňu pomocou priložených nitov. Náš tip pre Vás - toto držadlo možno montovať nielen na vaňu, ale pri použití špeciálnych hmoždiniek so závitom M8 aj na stenu k vani.

Môžem si vo vašej firme objednať montáž výrobkov?
Áno, môžete. Objednávkový formulár je umiestnený na našich webových stránkach https://www.ravak.sk/sk/servis-a-reklamacie (zvlášť pre sanitu a zvlášť pre batérie) . Vyplnenie je jednoduché a po odoslaní formulára Vás budeme kontaktovať ohľadom ďalších informácií.

Ostatné

Kde získam náhradné diely na vaše výrobky?
Náhradné diely na výrobky spoločnosti RAVAK zakúpite u predajcov spoločnosti RAVAK. Ich zoznam nájdete na webových stránkach www.ravak.sk/kontakty.

Je možné dodatočne rezať alebo vŕtať výrobky z liateho materiálu?
Výrobky z liateho materiálu odporúčame rezať vodným lúčom. V domácich podmienkach možno pre rezanie použiť napr. pílku na železo, ale je potrebné postupovať s najvyššou opatrnosťou.

Ako mám postupovať, keď potrebujem vyrobiť atypický sprchovací kút?
Výrobok do atypického priestoru Vám pomôže vyriešiť konfigurátor riešenia na mieru, umiestnený na https://www.ravak.sk/sk/konfiguratory , kde si sami v jednotlivých krokoch zostavíte výrobok ušitý na mieru Vašej kúpeľne. Dozviete sa tu detailné informácie o cenách a dodacích lehotách.

 

Máte ďalšie otázky?
Radi vám poradíme. Kontaktujte nás na obchod at ravak.sk, alebo volajte linku technickej podpory 0903 411 128, 0903 411 138.