Riešenie reklamácií
(vydaný podľa §18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov)
Spoločnosť DC RAVAK SLOVAKIA s.r.o. so sídlom Einsteinova 11, 851 01 Bratislava, IČO: 34119663 vydáva tento návod, ako správne postupovať pri riešení spotrebiteľských reklamácií:
Všetky spotrebiteľské reklamácie registrujte prostredníctvom reklamačného formulára na: https://alex.ravak.eu/form/sk/form/form
Pre zaevidovanie každej reklamácie je potrebné:
- Dátum spísania reklamácie
(kedy spotrebiteľ reklamáciu uplatnil) - Údaje o spotrebiteľovi-reklamujúcom:
- MENO reklamujúceho
- ADRESA umiestnenia reklamovaného výrobku
- KONTAKT na reklamujúceho (telefón, e-mail...)
Na spísanie údajov môžete použiť reklamačný protokol (aj vlastný) alebo tieto údaje zaslať vo forme e-mailu na adresu: reklamacie at ravak.sk. - Identifikácia reklamovaného výrobku (kompletné typové označenie výrobku s rozmerom, farbou, výplňou, orientáciou L/P), v prípade reklamovania atypického výrobku aj číslo reklamovaného atypu (AT...).
Pri reklamovaní batérií je potrebné dodať identifikačné číslo (IDČ) batérie (viď obrázky), ktoré sa nachádza na zadnej strane vodovodných batérii. Táto povinnosť sa netýka príslušenstva batérií a kúpeľňových doplnkov. - Podrobný popis vady – čo najpresnejšie a najvýstižnejšie
Vhodné je reklamáciu doložiť fotografiami celého výrobku a detailmi poškodenia alebo popisom inej príčiny reklamácie. - Doložiť kópiu/sken dokladu o kúpe výrobku spotrebiteľom (pokladničný doklad, faktúra)
- V prípade predĺženej záruky kópiu záručného listu
- Výrobky nie je vhodné demontovať a nosiť na predajne, len pokiaľ to situácia dovoľuje (týka sa napr. drobných a ešte nenamontovaných výrobkov).
(S výnimkou odhalenia vady pri preberaní výrobku zákazníkom na predajni alebo pri závoze tovaru k zákazníkovi.)
Reklamácia uplatňovaná v rozpore s týmto postupom bude označená za neopodstatnenú a bude zamietnutá.
Predávajúci nie je povinný prijať na reklamáciu znečistený tovar nezodpovedajúci hygienickým štandardom.
V prípade neuznanej alebo neopodstatnenej reklamácie má predávajúci právo vyžadovať úhradu nákladov súvisiacich s márnym výjazdom servisných technikov t.j. dopravné náklady a stratu času podľa platného Cenníka servisných a montážnych prác.